Now loading...0%

南紀白浜マリオットホテル
Shirahama Nanki Marriott Hotel

Resort
  • Wakayama > Shirahama ・ Nanbu ・ Tanabe

Review

Relux grade

Accommodations that represent their respective prefectures and that are worth visiting when you are in the area.

Overall Rating(21 reviews)

3.8/5

5

43%

4

24%

3

14%

2

10%

1

10%

 

Rooms4.0/5

Bath4.0/5

Breakfast4.0/5

Dinner3.3/5

Services4.0/5

Other Facilities3.8/5

Mr./Ms. K.K(58)

Select Date:2019-05-03

レストランとフロントのスタッフの対応は評価出来ませんでした。特にレストランのスタッフの対応はマリオットホテルのネームバリューに相応しくありません。更ならスタッフ教育が必要と思います。

The response of the restaurant and the front desk staff could not be evaluated. In particular, the response of the restaurant staff is not appropriate for the Marriott Hotel's name value. I think that more staff education is necessary.

Read in English

Mr./Ms. K.M(52)

Select Date:2019-03-15

温泉付きのお部屋を予約しましたが、お湯を循環させている音が気になりゆっくり出来ませんでした。 深夜は特に気になり眠れなかったため止めていただきましたが、そのせいで朝は2時間たってもぬるいままでした。循環の音がうるさい場合の注意事項等を書か... Read more 温泉付きのお部屋を予約しましたが、お湯を循環させている音が気になりゆっくり出来ませんでした。 深夜は特に気になり眠れなかったため止めていただきましたが、そのせいで朝は2時間たってもぬるいままでした。循環の音がうるさい場合の注意事項等を書かれた用紙を置いていただいておりましたが、こちらも詳細を読んでおらず、チェックインした時に一言言ってくれればもう少し快適に過ごせたかもと思います。

We reserved a room with a hot spring, but I was worried about the sound circulating the hot water and was not able to relax. We stopped at midnight because I was particularly worried and I could not sleep, but it was so warm even if it was two hours in the morning. We had you put in paper which written notes when the sound of circulation was loud, but you may not have read the details here, and it might have been a little more comfortable if you say a word when you checked in I think.

Read in English

Mr./Ms. M.K(38)

Select Date:2019-03-04

とても部屋が広くて綺麗だったので、のびのびと過ごすことができました。細かな心遣いもあり気持ちよく過ごすことができました。白浜に来るときはこちらを利用させてもらいたいなと思います。

The room was very large and clean, so I was able to spend leisurely. I was able to spend a pleasant time with detailed consideration. I think that I would like to use this when coming to Shirahama.

Read in English

Mr./Ms. Y.H(55)

Select Date:2019-03-10

まず到着すると玄関先のスタッフが気持ち良く挨拶して下さいます、そこで名前を確認、フロントに着くと名前が既に伝わってます、諸々の説明や夕食の時間予約などもとてもスムーズ。 翌日行く予定のアドベンチャーのチケットも案内頂き、宿泊代と一緒に払え... Read more まず到着すると玄関先のスタッフが気持ち良く挨拶して下さいます、そこで名前を確認、フロントに着くと名前が既に伝わってます、諸々の説明や夕食の時間予約などもとてもスムーズ。 翌日行く予定のアドベンチャーのチケットも案内頂き、宿泊代と一緒に払えて、少し安く買えました。チケットを買っておけば窓口で並ぶ手間も時間も省けますから、良かったです。 夕食は、かなりの種類と量の野菜が、とても美味しく調理されており、メインも牛、ブタ、魚が盛り込まれています。デザートに至るまで大満足です。 次回、白浜方面に来る事が有れば、また是非泊まってみたいと思います。

The staff at the front door will greet you pleasantly when you first arrive, check the name there, the name has already been transmitted when you get to the front desk, and all the explanations and dinner time reservations are very smooth. We also informed us about the adventure tickets we planed to go the next day, and we could buy them a little cheaper because we could pay along with the room charges. It is good because you can save time and time waiting at the window if you buy a ticket. For dinner, a great variety and amount of vegetables are cooked very deliciously, and the mains are also beef, pig and fish. I am very satisfied with everything from desserts. If I come to Shirahama area next time, I would like to stay again.

Read in English

Mr./Ms. K.S(57)

Select Date:2019-02-24

満足で過ごさせて頂きました 和洋室オーシャンビューのお部屋を利用させて思った事は、椅子があれば!と思いました姿鏡の前でお化粧したいと思いましたが… それと大浴場にブラシがあれば良いと思いました。

I let you use the room of Ocean View which we were able to spend satisfactorily, if you have a chair! I thought that I wanted to make up in front of the mirror, but I thought it would be nice if there was a brush on the public bath.

Read in English

Mr./Ms. T.S(37)

Select Date:2019-01-19

スタッフの皆さんとても接客が良かったです。部屋のお風呂からはっきりと綺麗に四国が見えました!

Everyone of the staff was very happy. I could clearly see Shikoku from the bathroom of the room clearly!

Read in English

Mr./Ms. Y.O(53)

Select Date:2019-01-13

シーズンオフのせいか、食事も温泉も空いていてとてもリラックスできました。部屋は清潔で、不満はありません。

Because of the off season, food and hot springs were available and it was very relaxing. The room is clean, not complaining.

Read in English

Mr./Ms. M.O(24)

Select Date:2019-01-05

特に嫌なところもなく快適に過ごさせてもらいました。綺麗で広い部屋でここでよかったと思います。

Especially I did not have disgusting things and I had you stay comfortably. I think that it was good here in a beautiful and spacious room.

Read in English

Mr./Ms. H.K(Private)

Select Date:2018-12-29

夕食が予約時と違った事に対して代金の一部を割引きしていただいた事、大変ご無理を聞いていただきありがとうございました。私の理解不足とリラックスのサイトの表示方法にも問題があったと思います。 せっかくすばらしい対応をしていただきましたが、お部... Read more 夕食が予約時と違った事に対して代金の一部を割引きしていただいた事、大変ご無理を聞いていただきありがとうございました。私の理解不足とリラックスのサイトの表示方法にも問題があったと思います。 せっかくすばらしい対応をしていただきましたが、お部屋は常識外れで非常に残念でした。温泉付きのお部屋でしたが、お風呂に入るのに脱衣室がなく、お風呂場もガラス張り、少なくとも私の目的とは違うホテルのしつらえです。また、お風呂場に水栓、石けん、シャンプーはなく天井点検口は開いている。空調の設定が真冬であるにも関わらず冷房。最近の高級が売りのホテルはこんな設計なのですか? また、予約とは違ったビッフェ形式の夕食は正直、どこかの弁当業者の仕出しですか?お世辞にも美味しいと思えるこのは1品もありませんでした。特にお刺身は身が崩れてびちゃびちゃでスーパーで安売りしているものより美味しくありませんでした。ステーキもゴムのような食感でした。またアルコール類は一見フリーであるかのようにおかれていましたが、自分で注いでいたら別途費用がかかると言われびっくり!別途費用がかかるなら価格表示をしてください。 私の評価はそうとう辛口かもしれませんが、1泊2食で10,000円程度が正当な価格と思いました。

Thank you very much for listening to me that the dinner discounted a portion of the price for what was different from the time of reservation. I think that there was also a problem with the method of display of the site of relaxation and lack of understanding. Although we had a wonderful response, the room was very disappointing because we were out of common sense. Although it was a room with hot springs, there is no undressing room to take a bath, the bathroom is also glassed, at least it is a hotel preparation which is different from my purpose. Also, there is no faucet, soap, shampoo in the bathroom, the ceiling inspection port is open. Even though the air-conditioning setting is in the middle of winter, air conditioning. Is the hotel such as luxury selling recently designed like this? Also, honestly, the dinner in a buffet style different from the reservation is a caterer of somewhere lunchboxes? There was not even one item which seems to be delicious even for flattery. Especially the sashimi was somewhat disgusting and it was brisk and super delicious than what we sell at a low price. The steak was also texture like rubber. Also, alcohols were placed as if they were free at first glance, but I was surprised to hear that it costs extra when I was poured by myself! Please display the price if additional cost is required. My evaluation may be dry so much, but I thought about 10,000 yen is a legitimate price for two meals per night.

Read in English

Mr./Ms. L.H(37)

Select Date:2018-11-03

房間整潔,景觀開揚,我入住的房間是有私人風裏,面對白濱沙灘及面向大海景觀勁正,風呂足夠兩人使用,比一般私人風呂還要大,早餐款式多材料新鮮!

The room is clean and the view is open. The room I stayed in is private. Facing the white beach and facing the sea, the wind is enough for two people to use. It is bigger than the average private style. The breakfast style is more fresh!

Read in English

Mr./Ms. K.T(56)

Select Date:2018-09-24

スタッフの方々の対応が、とても心地よかったので、ゆっくりとホテルライフを楽しめました。 大浴場もとても景色がよく、ずっと居たかったです。 お部屋の冷蔵庫に缶のドリンクを3〜4本忘れましたので、よろしければスタッフの方々でお飲みください。... Read more スタッフの方々の対応が、とても心地よかったので、ゆっくりとホテルライフを楽しめました。 大浴場もとても景色がよく、ずっと居たかったです。 お部屋の冷蔵庫に缶のドリンクを3〜4本忘れましたので、よろしければスタッフの方々でお飲みください。

Because the correspondence of the staff was very comfortable, we enjoyed hotel life slowly. The bathroom was also very scenic, I wanted to stay forever. I forgot 3 or 4 cans of drink in the refrigerator of the room, so please drink with the people of the staff if you do not mind.

Read in English

Mr./Ms. K.T(51)

Select Date:2018-05-09

2泊させて頂きましたが、とてもゆっくりと時間が過ぎ、リラックスできました。また、利用したいと思います。

Although I was allowed to stay for 2 nights, time passed very slowly and I was able to relax. I want to use it again.

Read in English

Mr./Ms. R.M(41)

Select Date:2018-03-18

母の古希の祝いで家族で宿泊をしました。夕食時にお祝い時のレストランスタッフのおもてなしに感動しました。母も喜んでくれたので家族一同、素晴らしい時間を過ごすことができ感謝申し上げます。

I stayed with my family on the occasion of my mother 's old season. I was impressed by the hospitality of the restaurant staff at the time of celebrating at dinner. My mother was also pleased that my family would like to thank them for having a wonderful time.

Read in English

Mr./Ms. Y.U(21)

Select Date:2018-03-17

お部屋自体は海側で部屋に温泉付きでよかったのですが、値段の割に狭いし、温泉には体を洗える設備はなくわざわざお風呂に移動しないといけない。部屋のソファーはテレビと同じ側の壁にあるのでソファーに座りながらテレビを見れない。 夕食はコースで... Read more お部屋自体は海側で部屋に温泉付きでよかったのですが、値段の割に狭いし、温泉には体を洗える設備はなくわざわざお風呂に移動しないといけない。部屋のソファーはテレビと同じ側の壁にあるのでソファーに座りながらテレビを見れない。 夕食はコースでお願いしたが、そもそも乾杯のお酒も頼んで20分待たされました。そのあと、2杯目以降は白ワインのボトルを楽しんだのに赤ワインを注がれ、「あれ?これだっけ?」と一緒に行った人と話しているのに無視して行かれました。指摘して白ワインに変えてもらえましたが、その後グラスのワインが少なくなっても注ぎ来ることはありませんでした。間違って入れたワインもいれてしまったので是非とも飲んでくださいと言われたのですが、魚料理に合わせて白ワインを頼んでるのに飲むはずもなく何のお詫びになっていない。左隣のお客さんは生焼けの魚を出され、指摘されたらお詫びにデザートをランクアップ。残り物の赤ワインとえらい違いですね。右隣のお客さんも色々不満があったようでマリオットのレベルじゃないと怒りを通り越して呆れてました。 一見、接客は丁寧な対応ですが、やっていることは雑。2万円くらいならいいが、9万円払って利用するレベルではなかったです。 口コミでこんなこと書かれるのはホテル側もご不満あるでしょうが、部屋は仕方ないにしろ、夕食の対応は改めたほうが良いですよ。あえてその場で怒らないのはせっかくの旅行で来ているので嫌な気分にならないようにですよ。たぶんマリオットに来るのはそれなりの階級の方なのでガタガタ言わないだけですよ。

The room itself was ocean side with a hot spring in the room, but it is narrow for the price and there is no facility for washing the body in the hot spring and we have to move to the bath all the way. The sofa in the room is on the same wall as the TV so I can not watch TV while sitting on the sofa. I asked for dinner on the course, but I also asked for a toast in the first place and was kept waiting for 20 minutes. After that, although I enjoyed the bottle of white wine after the second cup, I poured red wine and ignored it while talking to someone who went with "Who is this? . Although I pointed out, it was changed to white wine, but after that the glass wine never poured even if it got fewer. There was also a wine that I put in the wrong place, so I was told that you should drink by all means, but I'm asking for white wine according to fish dish, but I can not drink it and I have not apologized for anything. A customer on the left side gave out a fish of frying and ranked up dessert as an apology if pointed out. It is a different difference from the remaining red wine. Customers next to the right also seemed to be dissatisfied with each other, so I was amazed that they passed the anger unless it was at the level of Marriott. At first glance, customer service is a polite response, but what you are doing is sloppy. It would be fine if it was about 20,000 yen, but it was not a level to pay by paying 90,000 yen. The hotel side may be dissatisfied with what is written in the word-of-mouth but it is better to change the correspondence of the dinner whether the room is useless. I do not dare to get angry on that occasion because I am coming with a crazy trip so do not feel bad. Probably it comes to Marriott because it is some kind of class so I just do not say rattling.

Read in English

Mr./Ms. H.S(32)

Select Date:2018-02-03

白浜駅からバスで15分乗り、白良浜のバス停から坂を5分ほど登ったところにあります。 以前は、ラフォーレ倶楽部という森トラストが運営する会員制ホテルだったそうですが、マリオットグループにブランド変更されました。運営は森トラストのままのようで... Read more 白浜駅からバスで15分乗り、白良浜のバス停から坂を5分ほど登ったところにあります。 以前は、ラフォーレ倶楽部という森トラストが運営する会員制ホテルだったそうですが、マリオットグループにブランド変更されました。運営は森トラストのままのようです。 多くの白浜のホテルと異なって、高台にあり、最上階の温泉からの眺めは大変美しいです。露天風呂の景色はもちろんのこと、屋内風呂も大きなガラス窓を設置してあり、外が見られるようになっています。屋内風呂には曇らないように時々自動で水が流れる装置が付いています。 部屋はデラックスツインでした。広さ・美しさ・水回り・アメニティ全てにおいて文句なしで、長期滞在したくなる部屋です。ガーデンビューでしたが、高台にあるため、ひらけた眺望で気持ちが良いです。 夕食は素材の味を活かした料理が多く、野菜多めで良かったです。地元の食材を多く使っていたのも好印象です。 料理を持ってくるテンポもよく、気持ちの良い接客でした。一点注文をいうと、なぜかレストランの雰囲気に合わないノリノリのアップテンポBGMがかかっており、BGMなしか、せめて弦楽アンサンブルやコンボジャズにして欲しかったです。 夕食後はラウンジでカクテルを引っ掛けました。こちらはBGMがないため、静かな空間でゆったりと過ごすことができました。 朝食はビュッフェ形式で、和洋中なんでもありの豪華朝食でした。 フロント、レストランとも、スタッフの接客態度は丁寧で、不満を感じることはありませんでした。 オイルマッサージが売りのようでしたので、次はマッサージもお願いしてみようと思います。 幸福な時間を過ごすことができました。ありがとうございました。

It is 15 minutes by bus from Shirahama station, and I have climbed a slope for 5 minutes from the Shirahama bus stop. Previously, it seems that it was a membership hotel operated by Mori Trust named Laforet Club, but the brand was changed to the Marriott Group. The operation seems to remain as Mori Trust. Unlike many Shirahama hotels, it is on the hill and the view from the top floor hot spring is very beautiful. Not to mention the landscape of the outdoor bath, the indoor bath is also equipped with a large glass window, so you can see the outside. The indoor bath has a device that flows water automatically from time to time so as not to cloud. The room was a deluxe twin. It is a room that makes you want to stay longer without complaints in all sizes, beauty, water surroundings and amenities. It was a garden view, but because it is on the hill, it is a pleasant feeling with a scenic view. For dinner there were many dishes that made use of the taste of the material, and it was good with more vegetables. It was a good impression that I used a lot of local ingredients. The tempo that brings food is also good, and it was a pleasant customer service. For one point orders, somehow Norinori's up tempo BGM that does not match the atmosphere of the restaurant is applied, I wanted you to have a string ensemble or combo jazz at least without BGM. After dinner I caught a cocktail in the lounge. Because there is no BGM here, we were able to spend relaxingly in a quiet space. Breakfast was buffet style, it was luxury breakfast with anything in western and foreign. For both the front desk and the restaurant, the attitude of the staff was polite and I felt no dissatisfaction. Oil massage seemed to be for sale, so I'd like to ask for a massage next time. I was able to have a happy time. Thank you very much.

Read in English

Mr./Ms. M.N(34)

Select Date:2017-09-23

今までreluxを通じて泊まってきた旅館、ホテルの中で1番最悪でした。 まず受付の男性スタッフの方、煙草臭く、reluxからの手紙と共にreluxがホテル側に送付したと思われる手紙の渡し方などが記載された送付状も一緒に渡してきました。 ... Read more 今までreluxを通じて泊まってきた旅館、ホテルの中で1番最悪でした。 まず受付の男性スタッフの方、煙草臭く、reluxからの手紙と共にreluxがホテル側に送付したと思われる手紙の渡し方などが記載された送付状も一緒に渡してきました。 次に部屋ですが今回プレミアキングというそこそこ良い部屋を予約しましたが部屋がとても狭く、客室内温泉がありましたがシャワーもなく、身体を洗ったり温泉を洗い流すには部屋を通って別途用意された浴室に行く必要がありました。そしてソファーがありましたがテレビの真横に置いてありテレビはソファーからはテレビが見えず配置が悪いと思います。 次に夜と朝にホテル内のレストランで食事しましたが共に30分以上待たされました。到着時に何時から食事ですと時間確認されたにも関わらずです。またレストランの受付スタッフは待つ事が当然のような対応でこちらから部屋で待っても良いか、何番目でどれくらい掛かるかを尋ねないと教えていただけないような状態でした。 夜の食事では海に面した窓側の席でしたが窓にカメムシが大量に張り付いて蠢いており食欲をそそりませんでした。こちらからブラインドの指示があるまで対応はありませんでした。 そしてチェックアウト時に対応して頂いたチェックイン時とは別の男性は口臭がキツく妻はずっと鼻を押さえていました。 唯一良かったのはレストラン内の年配スタッフの気配りくらいで他のスタッフはおもてなしの心は全く無いように思えました。 マリオットというネームバリューに惹かれこの度予約しましたが、今回のホテルはもちろん、その他のマリオットも今後利用する事はないと思います。まるで安居酒屋の様な対応だと感じました。口では丁寧でもサービスマインドは徹底されておらず一流とは言えません。これが一泊2万程度なら我慢できますが八万円近く出して宿泊するホテルとは考えも及びません。 もう少しお客様の目線に立ち、スタッフの対応から改善した方が良いのでは思います。

It was the worst in the hotel, the hotel which I stayed through relux until now. First of all, the receptionist male staff, cigarette smelly, together with a letter from relux, also sent a letter of receipt stating the way the letters are delivered that relux sent to the hotel side. Next room but I booked a reasonably good room called Premier King this time but the room was very small, there was a hot spring in the room but there was no shower, but to wash the body and wash away the hot spring was separately prepared through the room I had to go to the bathroom. There was a sofa, but it is right next to the TV, and TV thinks that placement is bad because the television can not be seen from the sofa. Next we ate in the hotel restaurant at night and in the morning but both were kept waiting for over 30 minutes. Despite being checked at what time it is meal from arrival on arrival. Also the reception staff at the restaurant was in a condition that you can not wait to see in the room from here like waiting to wait, and you do not ask me how many times it will take and how long it will take. In the evening meal, it was a window side seat facing the sea, but a lot of bugs were stuck in the window and I was engrossing and I did not appetite. There was no response until there was an instruction of the blind from here. And a man different from the check-in when checking out was a bad breath Wife who kept bad breath kept holding his nose all the time. The only thing I liked was the attentiveness of the elderly staff in the restaurant and the other staff seemed to have no heart of hospitality at all. I was attracted by the name value named Marriott and booked this time but I think that I will never use any other Marriott as well as this hotel. I felt it was just like an Azakaya correspondence. Even polite in the mouth, service mind is not thorough and can not be said to be first-rate. I can endure it if it is about 20,000 per night, but I do not think that it is a hotel that will bring out nearly 800 yen and stay. I think that it is better to stand up from the customer's point of view a bit more and improve from the staff's response.

Read in English

Mr./Ms. W.R(52)

Select Date:2017-10-30

No comment from this user.

Mr./Ms. F.S(37)

Select Date:2019-02-08

No comment from this user.

Mr./Ms. T.S(49)

Select Date:2019-01-05

No comment from this user.

Mr./Ms. Y.S(63)

Select Date:2018-10-20

No comment from this user.

Mr./Ms. S.F(52)

Select Date:2018-09-29

No comment from this user.

Welcome to Relux