Now loading...0%

十勝川温泉 第一ホテル 豊洲亭 Tokachigawa Onsen Daiichi Hotel Hosyu-tei

Resort
  • Hokkaido > Obihiro・ Tokachiagawa

Review of Tokachigawa Onsen Daiichi Hotel Hosyu-tei

Overall Rating(7 reviews)

4.1/5

5

43%

4

43%

3

-%

2

14%

1

-%

 

Rooms4.3/5

Bath4.4/5

Breakfast4.0/5

Dinner4.4/5

Services4.0/5

Other Facilities4.3/5

Mr./Ms. A.M(31)

Total points

Stayed in

Room type

2019-07-16

Hosyutei Deluxe

昨年11月に続き、2回目の利用です。先に申し上げておきますが、泉質目当てで候補に挙げた為、温泉は素晴らしく、また今回は夕食・朝食共に概ね満足しています。 食事に関しては、前回、子供の食事の件で少々行き違いがあった為か、気を遣って頂けました。... Read more 昨年11月に続き、2回目の利用です。先に申し上げておきますが、泉質目当てで候補に挙げた為、温泉は素晴らしく、また今回は夕食・朝食共に概ね満足しています。 食事に関しては、前回、子供の食事の件で少々行き違いがあった為か、気を遣って頂けました。ただ、「今回『は』お子様も食事寝具付でお申し込み頂いておりますので」とどのスタッフからも念押しのように強調されたのには閉口しましたが。 とにかく、このホテルに対して思う事は、ただ一点のみ。 スタッフの質の落差が激しい事です。 前回口コミの際、支配人より『復興割の影響で宿泊者数が増え、スタッフが追い付かず、ほぼ素人のような新人もいた』『次回はこのような事はない』とお返事も頂いていた為、主人の反対を押し切って再訪しました。 結果、主人の言葉に頷き、やめておけばよかったと本気で後悔しました。 チェックインの時点で帰ろうかと本気で思う程の接客。 チェックインスタッフと、ラウンジのバックヤード係?の方同士、それはまあ楽しそうにクスクス笑いを交わしながら働いておられました。居酒屋スタッフのようなその態度が、ただただ不愉快でした。 説明がわかりにくい。特に、早く部屋に行きたいのに放置時間が長く、その間に他の客を案内してきた事に驚きです。「後ほどスタッフが参りますので、お待ちくださいませ」すらない。 部屋への案内スタッフは別の方で、こちらはよかったのですが。 また、簡易ベッド敷で入室するという説明など一切なく、食事中に無断で客室内に入り、簡易ベッドを広げられていました。 その後、不要なベッドを片づけてもらう際、本来は布団敷の時間や説明はあるのが当然との回答を得ましたから、チェックインスタッフの対応がいかに悪かったか再確認です。 前回の宿泊時の出来事、また、当時こちらからお願いした事など、そういった事は共有されておられないのでしょうね。前回の失態を挽回するという気概などは皆無でしたね。支配人のお言葉を信じ、少しでも変化があると期待した自分が阿呆で、主人には「ここは、もういいよ」とはっきり言われました。 本命は定山渓、小樽に旅館を展開していらっしゃる白老のお宿でしたが、空きがなかった為、こちらにしてみました。結果として前日のお宿に2泊したほうが精神的にも金銭的にも時間的にも圧倒的に有意義でした。

It is the second use following last November. As I mentioned earlier, the hot springs are wonderful because they were listed as candidates for the quality of the spring, and this time we are generally satisfied with both dinner and breakfast. Regarding meals, the last time I was concerned about the child's meal, there was a slight difference. However, although it was emphasized as if reminded by all the staff, "I'm applying for children with meal bedding this time," it was closed. Anyway, I only think about this hotel. The quality drop of the staff is intense. At the time of the previous review, because the number of guests increased due to the influence of the reconstruction discount, the staff did not catch up, there were newcomers almost like amateurs, and the next time we received a reply from the manager , Revisited the master's opposition. As a result, I really regretted that I should have stopped talking to the master's words. The customer service is so serious that I will return at the time of check-in. Check-in staff and lounge backyard staff? The two of us were working while having a good laugh. That attitude, like a pub staff, was just unpleasant. The explanation is difficult to understand. Especially, I want to go to the room quickly, but I am surprised that I have been guiding other customers during that time. "Please wait, as the staff will come later." The guide staff to the room was different and this was good. Also, there was no explanation of entering the room with a simple bed, and without entering the room without a meal, the simple bed was expanded. After that, when I got rid of unnecessary beds, I got the answer that it was natural that there was time and explanation of the futon bedding, so I reconfirmed how bad the check-in staff was. What happened during your last stay and what you asked for at that time are not shared. There wasn't any general intention to recover from the previous failure. Believing in the manager's words and hoping that there would be some change, he was amazed, and the master clearly said, “This is good.” This is a hotel in Shiraoi that has developed a ryokan in Jozankei and Otaru. As a result, staying at the hotel the night before was overwhelmingly significant both mentally, financially and in time.

Read in English

Mr./Ms. Y.S(54)

Total points

Stayed in

Room type

2019-07-06

Hosyutei Corner Deluxe

朝食が残念でした。 たくさんの種類の焼きたてのパンを期待してビュッフェにしたのですが、ほとんど空の状態のまま、追加されることもなく、終了時間になってしまいました。 おそらく、団体さんよりは高い料金をはらって宿泊しているので、そのあたりを... Read more 朝食が残念でした。 たくさんの種類の焼きたてのパンを期待してビュッフェにしたのですが、ほとんど空の状態のまま、追加されることもなく、終了時間になってしまいました。 おそらく、団体さんよりは高い料金をはらって宿泊しているので、そのあたりを考慮してとっておく、または、時間を優先していただけたら良かったと思います。 去年、家族五人で、三余庵にほぼ同じ料金でとまりましたが、朝食はすばらしくよかった記憶があります。同じようなものを期待していたのが悪いのですが、そこが残念なところでした。

Breakfast was disappointing. I was expecting a lot of freshly baked breads, but it was almost empty, with no additions, and the end time. Perhaps I stayed at a higher rate than the group's, so I think it would be nice if you kept that in mind or prioritized your time. Last year, with five families, I stayed at almost the same rate for Sanyoto, but I have a wonderful memory of breakfast. It was bad to expect something similar, but it was a shame.

Read in English

Mr./Ms. K.O(28)

Total points

Stayed in

Room type

2019-06-08

Hosyutei Deluxe

ハネムーンの北海道旅行の1日目として利用させて頂きました。 全てにおいて満足で1番満足できたホテルでした。 また機会があれば是非連泊で泊まりたいと思える場所です。 ありがとうございました。

I used it as the first day of honeymoon's Hokkaido trip. It was the hotel which was satisfactory in all and was the first. It is also a place where I would like to stay for a long time if there is a chance Thank you very much.

Read in English

Mr./Ms. L.O(Private)

Total points

Stayed in

Room type

2019-08-20

Hosyutei Corner Deluxe

No comment from this user.

Mr./Ms. J.Y(48)

Total points

Stayed in

Room type

2019-08-14

Hosyutei Deluxe

No comment from this user.

Mr./Ms. N.C(Private)

Total points

Stayed in

Room type

2019-05-11

Hosyutei Corner Deluxe

No comment from this user.

Mr./Ms. Y.L(Private)

Total points

Stayed in

Room type

2019-04-15

Hosyutei Corner Deluxe

No comment from this user.

Welcome to Relux