Now loading...0%

ザ・リッツカールトン東京 The Ritz-Carlton, Tokyo

museum City-centered Hotel
  • Tokyo > Roppongi ・ Azabu ・ Toranomon

Review of The Ritz-Carlton, Tokyo

Overall Rating(16 reviews)

3.9/5

5

50%

4

13%

3

19%

2

13%

1

6%

 

Rooms4.3/5

Bath3.9/5

Breakfast3.9/5

Dinner4.7/5

Services4.1/5

Other Facilities4.0/5

Mr./Ms. S.K(Private)

Total points

Stayed in

Room type

2020-10-24

Club Tower Deluxe King

初めて利用しました。 これまでマンダリン、シャングリアなどのラグジュアリーホテルには何度も宿泊しており、その都度素晴らしい感動経験をしておりますが、何せあの「リッツ」ですから、これらのホテルに並ぶ高級ホテルと認識しており、サービスには... Read more 初めて利用しました。 これまでマンダリン、シャングリアなどのラグジュアリーホテルには何度も宿泊しており、その都度素晴らしい感動経験をしておりますが、何せあの「リッツ」ですから、これらのホテルに並ぶ高級ホテルと認識しており、サービスには非常に期待しておりました。 しかし、結論を申し上げると、期待が高かっただけに、残念に思う点も多く、率直に言って、再訪を躊躇う水準でした。 GO TO キャンペーンで多忙であること、コロナ禍等もあり人材不足であること、この二点が主な原因だと思いますが、「サービスが行き届いている」という満足感はありませんでした。 ・記念日で宿泊したのにもかかわらず、別途料金のかかるケーキ・花束の提供のほか、他に記念日に関する言及やサービスなどは一切なかったこと。この点で、マンダリン、シャングリラなどの接遇と比較して、見劣りは否めませんでした。 ・全体的に、従業員の知識や、振る舞い等にハラハラさせられる、心配を抱く場面がありました(こちらの質問に対してスムーズに回答できないことなどのほか、何となく落ち着かない、サービスの提供に対する不慣れ感というのでしょうか。)。教育不足だと感じました。 ・こちらは速やかにチェックアウトしたいのに、クラブラウンジに通された後、最終的にチェックアウトの手続が完了するまで50分弱かかりました。もし、時間がかかるのであれば、こちらの意向を確認したり、目安の時間の案内などがあって然るべきだったのではないでしょうか。また、クレジットカードを預かってからこちらに戻ってくるまで25分程かかりましたが、これはまずいでしょう。 ・駐車場の割引券の渡し忘れ。このため、駐車場でも15分程待機せざるを得ませんでした。さすがにまずいと思ったのか、24時間無料券を届けてくれましたが、その届けてくれたスタッフはちんたら歩いていらっしゃいました。そちらの不手際であることは明らかですから、もう少し駆け付け感があっても良かったのではないでしょうか。 施設設備は立派ですし、クラブラウンジで振る舞われたフードプレゼンテーション、インルームダイニングは素晴らしかったです。 しかし、支払っている金額に相応するサービスを提供されたという感覚はなく、割高感は否めませんでした。

I used it for the first time. I have stayed at luxury hotels such as Mandarin and Shangri-La many times, and each time I have had a wonderful impression, but since it is "Ritz", I recognize that it is a luxury hotel alongside these hotels. , I was very much looking forward to the service. However, to conclude, there were many unfortunate points because of the high expectations, and frankly, I was at a level where I hesitated to return. I think the two main reasons are that I am busy with the GO TO campaign and that there is a shortage of human resources due to the corona sickness, but I was not satisfied that the service was perfect. ・ Although I stayed on the anniversary, there was no mention or service regarding the anniversary, in addition to the provision of cakes and bouquets that cost extra. In this respect, it was undeniably inferior to the hospitality of Mandarin and Shangri-La. ・ Overall, there were occasions when I was worried about the knowledge and behavior of employees (I couldn't answer this question smoothly, and I was somewhat uncomfortable and unfamiliar with the provision of services. Is it a feeling?). I felt that I was lacking in education. ・ I wanted to check out quickly, but it took less than 50 minutes to finally complete the check-out procedure after being sent to the club lounge. If it takes time, I think it should have been appropriate to confirm our intentions and provide guidance on the estimated time. Also, it took about 25 minutes from the time I received my credit card to the time I came back, which is not good. ・ Forgot to give the discount ticket for the parking lot. For this reason, I had to wait for about 15 minutes even in the parking lot. Perhaps I thought it was bad, he delivered a 24-hour free ticket, but the staff who delivered it was walking around. It's clear that it's a mistake, so I think it would have been nice to have a little more rushing feeling. The facilities were excellent and the food presentations and in-room dining served in the club lounge were excellent. However, I did not feel that I was provided with a service that was commensurate with the amount I was paying, and I could not deny the feeling that it was expensive.

Read in English

Mr./Ms. M.S(34)

Total points

Stayed in

Room type

2020-10-23

Tokyo Deluxe Twin

・朝食の待ち時間が案内されたよりも長くほとんどお昼の時間になってしまった。混んでしまうのはしょうがないと思うのでランチに振替などできると良いと思った。朝食を諦めるギリギリになってしまったので、比較的空いている時間を案内いただけると選択肢が増... Read more ・朝食の待ち時間が案内されたよりも長くほとんどお昼の時間になってしまった。混んでしまうのはしょうがないと思うのでランチに振替などできると良いと思った。朝食を諦めるギリギリになってしまったので、比較的空いている時間を案内いただけると選択肢が増えると思います。 ・先にチェックアウトしたので、退室の際にはカードキーを各階にいるスタッフへ返すだけで良いと案内を受けていたがおらず、ロビーに降りて結局チェックアウトの列に並び返却した。 できないならば案内してほしくはないです。

・ The waiting time for breakfast was longer than the information was given, and it was almost lunch time. I think it can't be helped to get crowded, so I thought it would be nice to be able to transfer to lunch. I've just barely given up on breakfast, so I think that if you can show me your relatively free time, you will have more choices.・ Since I checked out earlier, I wasn't told that I should just return the card key to the staff on each floor when I left the room, so I went down to the lobby and eventually returned to the checkout line. If you can't, I don't want you to guide me.

Read in English

Mr./Ms. R.S(26)

Total points

Stayed in

Room type

2020-10-10

Tokyo Deluxe Twin

皆さまの接客は基本的にとても気持ちがよく、満足のいくステイになりました。 不満に思った点は、チェックイン時にヘアアイロンとクレンジングを持ってきていただくよう頼み、20分ほどで用意ができるとのことでしたが30分以上待ってもいらっしゃらず。... Read more 皆さまの接客は基本的にとても気持ちがよく、満足のいくステイになりました。 不満に思った点は、チェックイン時にヘアアイロンとクレンジングを持ってきていただくよう頼み、20分ほどで用意ができるとのことでしたが30分以上待ってもいらっしゃらず。 内線で確認したところ新たに用意していただいたので情報共有が全くなされていなかったのだと思います。 朝食は最初の説明では好きなものを好きなだけと伺ったのですが、メインを注文した直後にメニューを下げられてしまったのでその後飲み物以外に注文することができませんでした。 またチェックアウト時も大行列でかなり時間がかかりました。 お部屋はすごく綺麗で快適でしたし、ターンダウンにいらした方々もすごく笑顔が素敵で完璧でした。 夕食もすごく美味しくて大満足でした。

The customer service was basically very pleasant and it was a satisfying stay. What I was dissatisfied with was that I asked him to bring a curling iron and cleansing at check-in, and he said that he would be ready in about 20 minutes, but he didn't wait for more than 30 minutes. When I checked with the extension, I think that the information was not shared at all because it was newly prepared. In the first explanation, I asked that I liked as much breakfast as I wanted, but I couldn't order anything other than drinks after that because the menu was lowered immediately after I ordered the main. Also, it took a long time to check out due to the large queue. The room was very clean and comfortable, and the people who came to the turndown had a wonderful smile and were perfect. The dinner was also very delicious and I was very satisfied.

Read in English

Mr./Ms. M.F(30)

Total points

Stayed in

Room type

2020-09-26

Deluxe King

コロナ禍でなかなか遠出が出来ないのと、先月誕生日を迎えて自分へのご褒美ステイで利用させていただきました。前日、電話で問い合わせに対応してくださったフロントの方をはじめ、その他スタッフの皆様からお祝いのお心遣いをいただき終始感動しっぱなしでし... Read more コロナ禍でなかなか遠出が出来ないのと、先月誕生日を迎えて自分へのご褒美ステイで利用させていただきました。前日、電話で問い合わせに対応してくださったフロントの方をはじめ、その他スタッフの皆様からお祝いのお心遣いをいただき終始感動しっぱなしでした。お部屋、朝食も文句なし大満足の滞在でした。また大切な日にお邪魔したいと思います!

I couldn't go out easily due to the corona virus, so I used it as a reward stay for myself on my birthday last month. The day before, I was impressed from beginning to end with the congratulatory consideration from the front desk staff who responded to inquiries by phone and other staff members. The room and breakfast were very satisfying. I would like to visit you again on an important day!

Read in English

Mr./Ms. Y.M(23)

Total points

Stayed in

Room type

2020-09-26

Deluxe King

5つ星ホテルということて期待していたが、ホテルスタッフの対応が全て最悪だった。 予定より早く着きすぎたのもあるかもしれないが、電話でMarriottの上級会員であること、そして出来ればクラブフロアに有料のアップグレードをしたい旨を予め... Read more 5つ星ホテルということて期待していたが、ホテルスタッフの対応が全て最悪だった。 予定より早く着きすぎたのもあるかもしれないが、電話でMarriottの上級会員であること、そして出来ればクラブフロアに有料のアップグレードをしたい旨を予め伝えていたが一切フロントスタッフに引き継がれていなかった。 またフロントスタッフにおいては、ゴールド会員だとわざわざ申告したにもかかわらずレイトチェックアウトや客室のアップグレードに関しても何も対応しなかった。こちらから何も言わなければ通常通りのチェックアウト時間と客室になっていただろう。いったい上級会員を何だと思っているのか。 他にもプランの中にホテルクレジット1万円が含まれていたが使い方の説明が無かった。そのため電話で問い合わせたが最初に問い合わせた際はインルームダイニングは使用不可と言われたが、2回目に問い合わせた際は使用可と言われたりもした。 そして極め付けはチェックアウトだ。ゴールドエリートの特典として14時チェックアウトにしたい旨、チェックインの際にしっかりと伝えていた。しかし12:30ごろベッドで二度寝を楽しんでいた際に、部屋に電話がかかってきて『12時チェックアウトの予定でしたが、何かお手伝いできることはありますか?』と催促の電話が。 全くスタッフ間の情報共有がなっていないホテルです。2度と泊まりませんし、友人に勧めたいとも思いません。

I expected it to be a 5 star hotel, but the hotel staff were all the worst. I may have arrived too early, but I had previously told the club floor that I was a senior member of Marriott and would like to have a paid upgrade to the club floor, but the front desk staff didn't take over at all. In addition, the front desk staff did not take any action regarding late check-out or room upgrades, even though they bothered to declare that they were Gold members. If nothing was said from here, the check-out time and guest room would have been normal. What do you think of senior members? In addition, the hotel credit of 10,000 yen was included in the plan, but there was no explanation on how to use it. Therefore, I made an inquiry by phone, but when I first made an inquiry, I was told that in-room dining was not available, but when I made a second inquiry, I was told that it was possible. And the ultimate is checkout. At the time of check-in, he clearly stated that he would like to check out at 14:00 as a benefit of the Gold Elite. However, when I was enjoying sleeping twice in bed around 12:30, I got a call to my room and said, "I was planning to check out at 12:00. Is there anything I can do to help? ] And a reminder phone call. It is a hotel where information is not shared between staff at all. I will never stay and I don't want to recommend it to my friends.

Read in English

Mr./Ms. T.T(58)

Total points

Stayed in

Room type

2020-09-25

Tokyo Deluxe Twin

さりげない細やかな気遣いと、念入りなコロナ対策のお陰で、とてもリラックスできました。また豪華でとても美味しい朝食を堪能させていただきました。ありがとうございました。

I was very relaxed thanks to the casual and delicate care and careful measures against corona. I also enjoyed a luxurious and very delicious breakfast. Thank you very much.

Read in English

Mr./Ms. Y.M(49)

Total points

Stayed in

Room type

2020-09-21

Modern Japanese Suite

今回和室のスイートを利用させて頂きましたが、部屋のドアを開けた瞬間からカビ臭いような異臭があり不快な感じでした。部屋内部はそうでも無かったですが、特に玄関での匂いが気になりました。後天井の隅をよく見て下さい。ホコリまみれですし、隙間が開いて... Read more 今回和室のスイートを利用させて頂きましたが、部屋のドアを開けた瞬間からカビ臭いような異臭があり不快な感じでした。部屋内部はそうでも無かったですが、特に玄関での匂いが気になりました。後天井の隅をよく見て下さい。ホコリまみれですし、隙間が開いてる所から天井裏の溜まったホコリも丸見えです。ちょっとホテルとしてあり得ないですね。しかもスイートでっ。最後に朝食の際に和食が売り切れと言われ、仕方なく洋食にしましたが、高い宿泊料を取り、尚且つ朝食代金込みにも関わらず売り切れ?これもあり得ない事だと思います。今まで色々なホテルに泊まっておりますが、売り切れなんて初めて言われました。今回のRITZでの宿泊は、終始残念な体験ばかりで、幻滅しました。

I used the Japanese-style suite this time, but from the moment I opened the door of the room, there was a strange smell like mold and it was unpleasant. The inside of the room was not so, but I was particularly concerned about the smell at the entrance. Look closely at the corner of the back ceiling. It is covered with dust, and you can see the dust accumulated in the ceiling from the place where there is a gap. It's a little impossible as a hotel. Moreover, it's a suite. At the end, it was said that Japanese food was sold out at breakfast, so I had no choice but to make Western food, but it cost a lot of accommodation and was sold out despite the breakfast price included? I don't think this is possible either. I have stayed at various hotels so far, but I was told for the first time that it was sold out. This stay at RITZ was a disappointing experience from beginning to end, and I was disillusioned.

Read in English

Mr./Ms. K.T(38)

Total points

Stayed in

Room type

2020-09-20

Tokyo Deluxe Twin

子ども2人を連れて家族4人で宿泊しました。 ハード面の素晴らしさは言わずもがな。クラシカルなスタイルと、ミッドタウンの融合は素晴らしかったです。ラウンジや部屋からの景色は最高でした。 夕食は子連れだったのでカジュアルに一階のカフェで... Read more 子ども2人を連れて家族4人で宿泊しました。 ハード面の素晴らしさは言わずもがな。クラシカルなスタイルと、ミッドタウンの融合は素晴らしかったです。ラウンジや部屋からの景色は最高でした。 夕食は子連れだったのでカジュアルに一階のカフェでいただきましたがゆるく楽しめてよかったのと、サプライズまでしていただきありがたかったです。 朝食は美味しく、子どもたちも大喜びでした。 途中、お願いしていた内容が伝わってないことが何度かあり、ちょっと残念な気持ちにはなりましたが、スタッフの皆さまのホスピタリティに大満足の滞在になりました。

We stayed with 4 family members with 2 children. Not to mention the greatness of the hardware side. The fusion of classical style and Midtown was great. The view from the lounge and room was amazing. I had a casual dinner at the cafe on the first floor because I was traveling with children, but I was glad that I enjoyed it loosely, and I was grateful for the surprise. The breakfast was delicious and the children were delighted. On the way, I was a little disappointed that I couldn't understand what I was asking for, but I was very satisfied with the hospitality of the staff.

Read in English

Mr./Ms. M.K.(Private)

Total points

Stayed in

Room type

2020-09-19

Club Deluxe Twin

毎回素敵な空間とつかず離れずの最高のおもてなしで今回は一泊でしたがすごく快適で最高のリフレッシュができましたー。今年はコロナのこともあり遠出出来ずせめてものリフレッシュで、感染症対策もしっかりされていて安心して過ごすことができました。1年に... Read more 毎回素敵な空間とつかず離れずの最高のおもてなしで今回は一泊でしたがすごく快適で最高のリフレッシュができましたー。今年はコロナのこともあり遠出出来ずせめてものリフレッシュで、感染症対策もしっかりされていて安心して過ごすことができました。1年に一度は心の大洗濯にお邪魔したいと思います。

Every time I stayed overnight with a wonderful space and the best hospitality, I was able to feel very comfortable and refreshed. This year, I couldn't go out because of the corona, so I was refreshed at least, and I was able to spend my time with peace of mind because the measures against infectious diseases were well taken. I would like to bother you once a year to wash your mind.

Read in English

Mr./Ms. Y.K.(46)

Total points

Stayed in

Room type

2020-09-20

Tokyo Deluxe King

急遽、誕生日祝いで宿泊しましたがとてもゆったりと過ごせました 副支配人からの誕生日スイーツのお心遣いもありがとうございました スパではトレーナーのKさんにとても良くして頂き快適に過ごすことが出来ました また伺いたいと思います

I stayed for a birthday celebration in a hurry, but I was able to spend a very relaxing time. Thank you for the consideration of the birthday sweets from the deputy manager. At the spa, trainer K made me very happy and I was able to spend comfortably. I would like to ask again

Read in English

Mr./Ms. R.C(Private)

Total points

Stayed in

Room type

2020-08-31

Millenia Suite

今回、記念日で利用させていただきました。お会いするスタッフの方々からたくさんのお祝いのお言葉、またお祝いのお手紙までいただき本当に嬉しかったです。コロナで旅行できず残念に思っていましたが、皆様の温かいホスピタリティのお陰で遠出するより最高の... Read more 今回、記念日で利用させていただきました。お会いするスタッフの方々からたくさんのお祝いのお言葉、またお祝いのお手紙までいただき本当に嬉しかったです。コロナで旅行できず残念に思っていましたが、皆様の温かいホスピタリティのお陰で遠出するより最高の休日堪能することができました!!本当にありがとうございました。また利用させていただきたいです。

This time, I used it on the anniversary. I was really happy to receive many congratulatory words and congratulatory letters from the staff I met. I was disappointed that I couldn't travel in Corona, but thanks to everyone's warm hospitality, I was able to enjoy the best holidays rather than going out! !! I'm really thankful to you. I would like to use it again.

Read in English

Mr./Ms. W.U(Private)

Total points

Stayed in

Room type

2020-08-07

Tokyo Deluxe King

チェックアウト前の空いた時間やスパ等での接客の上質さに感動しました。またよろしくお願致します。

I was impressed with the time I had before checkout and the quality of customer service at the spa. We look forward to working with you again.

Read in English

Mr./Ms. H.F(49)

Total points

Stayed in

Room type

2020-03-28

Deluxe King

大阪と比較しても劣らない素晴らしいホテルだと感じます。

It feels like a great hotel compared to Osaka.

Read in English

Mr./Ms. H.K(38)

Total points

Stayed in

Room type

2020-01-12

Deluxe King

3連休中日とあってかスタッフ皆さん忙しそうで、リッツキッズを申し込んだにも関わらずチェックイン時にWEBに掲載されれ子供の為のチェックインやウェルカムカードなどなく、客から言わないとやっていただけない点に不満を感じ。挙げ句の果てにリッツキッ... Read more 3連休中日とあってかスタッフ皆さん忙しそうで、リッツキッズを申し込んだにも関わらずチェックイン時にWEBに掲載されれ子供の為のチェックインやウェルカムカードなどなく、客から言わないとやっていただけない点に不満を感じ。挙げ句の果てにリッツキッズパスポートやらの在庫が無いなど言われ。正直ショックでした。海外のリッツ・カールトンと同じホスピタリティーを受けられると思ったが全然感じらてなかった。今後の成長に期待しています。

The staff seemed to be busy because there were three consecutive holidays, and despite applying for Ritz Kids, it was posted on the web at check-in and there was no check-in or welcome card for children, so if you did not tell the customer I feel dissatisfied with the points that I could not get. It is said that there is no stock of Ritz kids passports at the end of the phrase. It was an honest shock. I thought I could get the same hospitality as Ritz-Carlton overseas, but I didn't feel it at all. I look forward to future growth.

Read in English

Mr./Ms. M.S(42)

Total points

Stayed in

Room type

2020-01-03

Club Deluxe King

クラブラウンジ利用しましたが、スタッフの皆様の接客がとても素晴らしく、気持ちよく滞在できました。 また、クラブラウンジを利用したいと思いました。 ありがとうございました。

I used the club lounge, but the service of the staff was very nice and I was able to stay comfortably. I also wanted to use the Club Lounge. Thank you very much.

Read in English

Mr./Ms. T.K(60)

Total points

Stayed in

Room type

2020-06-26

Tokyo Deluxe King

No comment from this user.

Facility・services

Property

The Ritz-Carlton, Tokyo

Address

Tokyo Midtown, 9-7-1 Akasaka, Minato-ku, Tokyo

check-in / check-out time

15:00 / 12:00

CI/CO time may be different depending on plan.

Credit card

VISA/MASTER/AMEX/JCB/DINERS

Number of guest rooms

247 room(s)

Welcome to Relux